Muziek in de kerk

Cantorij Eindhoven-Zuid

De cantorij van de Ontmoetingskerk is een groep enthousiaste zangers en zangeressen die onder leiding van dirigent Marja Bottenberg graag de dienst opluistert.. Zij doen dit steeds op de 1e zondag van de maand en tijdens hoogtij- en feestdagen. De cantorij studeert maandelijks andere liederen in die zij op de zondagen ten gehore brengen. Hierbij gaan ze de uitdaging van 4-stemmig zingen zeker niet uit de weg.

De liederen sluiten aan op de liturgie van de desbetreffende zondag of feestdag  en de zang is altijd een waardevolle ondersteuning van de dienst. Er wordt meestal afwisselend met de gemeente gezongen, maar ook worden stukken gekozen voor de cantorij zelf. Elke woensdagavond wordt gerepeteerd van 19:45 tot circa 21:45 uur, uiteraard drinken we tussendoor koffie en thee en trakteren de leden op toerbeurt op iets lekkers.

Tijdens de laatste repetitie voor de zondag is er een pianist aanwezig, die ook tijdens de dienst de zang begeleidt.
De groep is erg constant; dat zegt iets over het enthousiasme van de groep. Maar er is natuurlijk altijd plaats voor nieuwe leden, heel graag zelfs. Kom eens luisteren of direct meezingen; je zult merken dat we mooie muziek zingen!

Altijd welkom of voor informatie: bel Marja Bottenberg 06 431 045 04 (dirigent) of Cees Dellebeke 0651817161(voorzitter)

Musicalgroep

Muzikale begeleiding

In de Ontmoetingskerk staat een elektronisch kerkorgel en een piano.
Bij sommige diensten is er inbreng van andere instrumenten als viool, dwarsfluit, trompet e.d.