Kerkblad Samen

SAMEN is het kerkblad voor gemeenteleden van de gehele Protestantse Gemeente Eindhoven (PGE) en verschijnt 10 keer per jaar. Het kerkblad wil een bron van toerusting en inspiratie zijn, en de lezers stimuleren met elkaar het geloofsgesprek aan te gaan. Daarom biedt SAMEN naast informatie over PGE-brede activiteiten en berichten uit de wijkgemeenten ook beschouwingen over theologische onderwerpen en actuele thema’s

Download kerkblad SAMEN

U kunt recente nummers van het kerkblad Samen hier downloaden :
Samen Februari 2023
Samen Maart 2023
Samen April 2023
Samen Mei 2023
Samen Juni 2023
Samen Juli/Augustus 2023
Samen September 2023
Samen Oktober 2023
Samen November - December 2023
Samen December 2023 - Januari 2024
Samen Februari 2024
Samen Maart 2024
Samen April 2024
Samen Mei 2024

Laatste nummer Samen

Kerkblad Samen mei 2024

Mei 2024, hemelvaart en Pinksteren. Het thema van het nummer van SAMEN is dan ook Pinksteren. Werner Gugler en Tjalling Huisman schrijven in hun artikelen daar ook over. Zoals de woestijn bloeit na regen, zo kan Gods Geest werken in het leven van een mens. De Geest komt als adem van God maar kan niet gedwongen worden.
De meditatie gaat over een ‘open einde’ – van een boek of film. In dit geval het einde van het evangelie naar Marcus.
De column gaat in op de bekendheid van Hemelvaart en Pinksteren in het steeds meer ontkerkelijkt en seculier Nederland en de mogelijke oorzaak daarvan.

Naast deze artikelen zijn er vaste rubrieken. Tjalling Huisman vervolgt de serie artikelen over ‘de Kerkdienst’: een reeks artikelen over de liturgie van onze kerkdiensten. Dit vijfde artikel gaat over de zegen: goede woorden als cadeau. Wim de Leeuw vervolgt zijn reeks over Bijbels Bijbellezen. De studenten delen gebeurtenissen om ervaringen van leed te verzachten.
De middenpagina’s staan in het teken van artikelen over activiteiten rondom de kerken: Stukken over ’t Hemeltje, Open Huis Sint Cathrien of van geestelijk verzorgers.
Lees ook een keer wat er in andere wijken gebeurt in het wijknieuws.
Dit is maar een samenvatting van wat er in de SAMEN te lezen is. Blader er maar doorheen.

Redactie SAMEN