Lid Worden

Hoe en waar kun je lid worden?

Lid worden doe je door je in te schrijven in het ledenregister van de Protestantse Gemeente Eindhoven, PGE, en de wijkgemeente waarmee je je verbonden voelt. Dat kan de dichtstbijzijnde wijkgemeente in de buurt zijn of een wijkgemeente waar jij je het meest thuis voelt.
Er zijn drie wijkgemeenten waar je je bij kunt aansluiten:
Eindhoven-Zuid
Johannesgemeente
Kruispuntgemeente

Je laat je inschrijven bij het kerkelijk bureau en als eerste wordt je dan lid van de wijkgemeente waar je geografisch gezien bij hoort. Kies je voor een andere wijkgemeente, dan moet je dat zelf bij de inschrijving op het kerkelijk bureau aangeven.
Maak kennis met de wijkgemeente door te surfen op haar webpagina's en door deel te nemen aan de aangeboden activiteiten.

Wat kost het om lid te worden?
De kerk kan niet bestaan zonder de inzet van mensen. Niet zonder vrijwilligers en niet zonder financiële bijdragen. Daarom vragen wij een bijdrage naar draagkracht maar tevens op basis van solidariteit en verantwoordelijkheid. U wordt vrijwillig kerklid, maar dan verwachten we ook dat u zult meewerken aan het in stand houden van die kerk. Natuurlijk houden we rekening met mensen die geen bijdrage kunnen leveren.
Wilt u hierover meer weten dan kunt u bij het kerkelijk bureau meer informatie krijgen over welke bijdrage van u wordt verwacht